Στα πλαίσια της ενεργής δράσης του σωματείου μας και για την εξασφάλιση τήρησης της νομοθεσίας αποστείλαμε στον υπουργό νέα ηλεκτρονική επιστολή για να υπενθυμίσουμε τις συνθήκες που επικρατούν αυτή τη στιγμή στα πλοία της ελληνικής ναυτιλίας.

Κύριε Υπουργέ

Επανερχόμαστε για να σας θυμίσουμε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε μέσα στα πλοία, αρκετά εκ των οποίων τα έχουμε θίξει με επιστολές μας καθώς και στην τελευταία συνάντηση που είχατε με τα μέλη του Δ.Σ.
Δυστυχώς δεν έχει διορθωθεί τίποτα . Θέλουμε να πιστεύουμε ότι δεν τα πετάξατε στο καλάθι των αχρήστων αλλά ότι είναι θέμα προτεραιοτήτων στις υποθέσεις του Υπουργείου.
Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε στα πλοία είναι :
α. Δεν φθάνει η μείωση στα ελάχιστα ασφαλή επίπεδα , οι Πλοιοκτήτες «τούμπαραν»
τους Νομοθετούντες και κατάφεραν ακόμα περισσότερη μείωση στις οργανικές συνθέσεις των πλοίων , κυρίως στο προσωπικό Ξενοδοχειακού. Ο όγκος εργασίας
όμως παραμένει ο ίδιος και έτσι παρατηρούνται φαινόμενα προσωπικό καταστρώματος
το οποίο πρέπει να αναπαυθεί μετά την βάρδια , να χρησιμοποιείται 2 ώρες πριν την βάρδια τους και 2 ώρες μετά την βάρδια στις διαδικασίες κατάπλου- απόπλου και στις εκφορτώσεις-φορτώσεις ,καθόσον το μειωμένο προσωπικό δεν επαρκεί.
Το ίδιο συμβαίνει και στο προσωπικό Ξενοδοχειακού το οποίο έχει δεχθεί το μεγαλύτερο ποσοστό μείωσης με επιχείρημα την δήθεν μείωση του επιβατικού κοινού.
Εδώ Κύριε Υπουργέ πρέπει να λάβετε ΣΟΒΑΡΑ υπόψη σας ότι σε ενδεχόμενη έκτακτη κατάσταση ΚΙΝΔΥΝΟΥ το προσωπικό αυτό είναι το ΜΟΝΟ που γνωρίζει καλά τις ενδιαιτήσεις των επιβατών και μπορεί να ενεργήσει ΑΜΕΣΑ και ΚΑΙΡΙΑ για την χωρίς απώλειες συγκέντρωση των επιβατών σε ασφαλές μέρος.
Αποτέλεσμα είναι εργασία 16-18 ώρες χωρίς την ξεκούραση των10ωρών που προβλέ-
πει το σχετικό.
β. Η μη καταβολή των υπερωριών όπως αυτές προκύπτουν από τον πραγματικό χρόνο εργασίας των 16-18 ωρών. Δηλαδή οι κύριοι Πλοιοκτήτες θέλουν και μειωμένο προσωπικό και να μην καταβάλλουν σωστές και δίκαιες αποδοχές παρά μόνο να ζητούν μείωση και του ΦΠΑ.
γ. Η παροχή της προβλεπόμενης διανυκτέρευσης από την ΣΣΕ στην Ακτοπλοΐα , σε όλο το προσωπικό και όχι επιλεκτικά , από τους Προϊσταμένους στα «δικά μας» παιδιά
ΜΟΝΟ δημιουργεί συνθήκες Ρατσισμού. Πρέπει να βγαίνει σε δημόσια ενημέρωση πίνακας δικαιούμενων διανυκτέρευση και να αναρτάται στην Τραπεζαρία Πληρώματος.
δ. Το Booling που ασκείται από Προϊσταμένους οι οποίοι συμπεριφέρονται ανάρμοστα και πολλές φορές εξευτελιστικά στους υφισταμένους των με την απειλή την απόλυση.
Εδώ έχει εφαρμογή η πρόταση που σας έχουμε στείλει από 1-10-2018 με αριθμό πρωτ.103 (παρακαλούμε να την κοιτάξετε ).
ε. Η μη καταβολή δεδουλευμένων εξτρά εργασιών , όπως κτύπημα ωρολογίων , εκτέλεση πυρασφάλειας στο λιμάνι ,εργασίες συντήρησης μηχανοστασίου στα πλοία της Ακτοπλοΐας ( το φαινόμενο είναι γενικό σε όλες τις Εταιρείες ).
στ. Η μη σωστή διατροφή των πληρωμάτων .Έχουμε ετοιμάσει ξεχωριστό έγγραφο που θα σας αποσταλεί άμεσα.
ζ. Όλοι οι Ναυτικοί απορούν με τι «κρατά» το Υπουργείο η Ναυτική Εταιρεία που έχει το Ε/Γ-Ο/Γ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ Λ. ώστε να δρά ανεξέλεγκτα εκβιάζοντας Ναυτικούς να μην απαιτούν τα χρήματά τους , να μην καταγγέλλουν ΣΣΕ και τις απαράδεκτες συνθήκες
διαβίωσης τις οποίες έχουμε καταγγείλει στον κ.Τεμπονέρα από 27-08-2018 με αριθμό
πρωτ. 95 αλλά δεν άνοιξε ρουθούνι και ούτε ενημερωθήκαμε ποτέ για την πορεία αυτής της καταγγελίας. Υπάρχουν και άλλες καταγγελίες σχετικές με την γραμμή Κυλλήνη-Ζάκυνθος που έχουν πάρει τον δρόμο της Δικαιοσύνης και είναι εν γνώσει του Λιμεναρχείου Κατακόλου.
η. Η όσον το δυνατόν γρηγορότερη δημοσίευση στο ΦΕΚ των ΣΣΕ που έχουν υπογραφεί ώστε να τακτοποιούνται οφειλόμενα αναδρομικά.
θ. Το προσωπικό στα πλοία να ασχολείται με τα καθήκοντα σχετικά με την ειδικότητα και να μην παρουσιάζεται το φαινόμενο Ναύτες , ναυτόπαιδες να ασχολούνται με εργασίες ηλεκτρολόγων, με μεγάλο κίνδυνο ατυχήματος λόγω έλλειψης γνώσεων
και προσωπικό που δεν πρέπει να εξέρχεται εκτός του πλοίου κατά την διάρκεια της φόρτωσης να βγαίνει για να μοιράσει χαρτιά προτεραιότητας και προορισμού στους οδηγούς επιβάτες ( αυτό το έργο το έχει μόνο ο Ναύκληρος που είναι και ο μόνος που μπορεί να εξέλθει του πλοίου για ρύθμιση του φορτίου του).
ι. Να συμβάλλετε με όλες σας τις δυνάμεις και αρμοδιότητες στο να μην αυξηθούν άλλο τα όρια συνταξιοδότησης των Ναυτικών διότι τα 52 έτη ηλικίας είναι ήδη πολλά. Καμία
Εταιρεία δεν προσλαμβάνει μεγάλο σε ηλικία Ναυτικό. Ας εξασφαλιστεί πρώτα Νομοθετικά το ποσοστό άνω των 40 ετών ηλικία στις οργανικές συνθέσεις το οποίο να
εφαρμόζεται υποχρεωτικά και μετά συζητάμε για όρια συνταξιοδότησης.
Κύριε Υπουργέ
Το Υπουργείο καλείται ως Θεματοφύλακας και εφόσον επικυρώνει συμφωνίες να ελέγχει συνεχώς αν εφαρμόζονται τα συμφωνηθέντα σωστά. Περιμένουμε ενέργειες σας σχετικές με διόρθωση των ανωτέρω προς τις Εταιρείες και τις Υπηρεσίες του
Υπουργείου.
Καλό είναι να προλαμβάνουμε κάτι παρά να το θεραπεύουμε. Φοβόμαστε ότι αν παραμείνει έτσι η κατάσταση σε ενδεχόμενο κίνδυνο , κάτι που απευχόμαστε , θα έχουμε απώλειες.
Είμαστε στην διάθεσή σας για οποιανδήποτε διευκρίνιση ακόμα και κατ’ιδίαν όπως έχουμε ζητήσει με ηλεκτρονικό μήνυμα από το γραφείο σας.

 

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.