Κύριε Υπουργέ

Καταρχάς σας ευχόμαστε συγχαρητήρια για την βουλευτική εκλογή σας και την τοποθέτηση σας στο Υ.ΝΑ.Ν.Π.
Καλή επιτυχία στο δύσκολο έργο σας.
Την ύπαρξη του Σωματείου μας την γνωρίζετε και από την επίσκεψη μελών του Δ.Σ στο γραφείο σας και από την κοινοποίηση επιστολών μας επί σοβαρών εργασιακών προβλημάτων, ως Τομεάρχης Ναυτιλίας της Νέας Δημοκρατίας.
Αν θέλετε να αφήσετε το στίγμα σας στο Υ.ΝΑ.Ν.Π πρέπει να δείξετε πολιτική βούληση, χωρίς να ενδίδετε δε εκβιασμούς του τύπου «θα δέσω τα καράβια μου» με γνώμονα ότι για να προχωρήσει η Ναυτιλία απαιτούνται και τα δύο μέρη και ο Πλοιοκτήτης και ο Ναυτικός.

Πρέπει να δώσετε να καταλάβουν κάποιοι ότι ο χώρος της Ναυτιλίας δεν είναι «κάτεργα» και «γαλέρες» και πρέπει να τηρούν τα Νόμιμα και συμφωνηθέντα με τις ΣΣΕ.

Σε συνέχεια των επαφών που είχατε με μέλη της Π.Ν.Ο και με δεδομένο ότι όλα τα μέλη μας συμπεριλαμβανομένου και του Δ.Σ, εργάζονται και βιώνουν από πρώτο χέρι τα προβλήματα, σας παραθέτουμε παρακάτω μερικά από τα σοβαρότερα εξ αυτών:


(1) Επαναφορά των Οργανικών συνθέσεων όλων των κατηγοριών πλοίων στα προηγούμενα ασφαλή επίπεδα επάνδρωσης καθόσον σε αρκετές γραμμές παρατηρούνται φαινόμενα υπερβολικής εργασίας των πληρωμάτων (πάνω από 14 ώρες/24ωρο). Για να καλυφθούν τα άτομα που απαιτούνται για ασφαλή πρόσδεση, εκφόρτωση, φόρτωση, απόδεση χρησιμοποιούνται και οι τρείς βάρδιες χωρίς να υπάρχει ξεκούραση των 10 ωρών/24ωρο.
(2) Το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) πριν εγκρίνει αιτούμενα από Πλοιοκτήτες δρομολόγια, να εξετάζει μεταξύ άλλων και το χρονικό διάστημα εργασίας που απαιτείται για να εκτελεσθούν. Αν αυτό είναι πάνω από 14 ώρες ανά 24ωρο να εγκρίνει με προϋπόθεση ναυτολόγησης ΔΙΠΛΟΥ πληρώματος σε όλες τις ειδικότητες και όχι αυτό το «μόρφωμα» που παρατηρείται στην γραμμή Κυλλήνη- Ζάκυνθος-Κεφαλονιά όπου με την τοποθέτηση 2-3 ναυτών νομίζουν ότι λύθηκε το πρόβλημα. Αυτό είναι λάθος διότι στην ΣΣΕ Πορθμείων συμφωνήθηκε και από τις δύο πλευρές και κυρώθηκε από τον Υπουργό ότι το ωράριο εργασίας είναι ΣΥΝΕΧΕΣ 8ωρο με μέγιστη υπερωρία 6 ώρες ανά 24ωρο.Δεν μπορεί να εργάζονται τα πληρώματα 18-20 ώρες, χωρίς ρεπό, χωρίς φαγητό ( ότι προλάβουν να φάνε στα γρήγορα από τις καντίνες από 04:30 έως 23:30).Είναι θέμα χρόνου να συμβεί ατύχημα το οποίο απευχόμαστε και γι΄αυτό «φωνάζουμε» συνεχώς. Αντ΄αυτού το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών ενέκρινε δρομολόγια από 03:00 έως 01:00 της επομένης για Κεφαλονιά . Το ίδιο ισχύει και για τις γραμμές Καβάλα-Θάσος, Ληξούρι-Αργοστόλι, Ωρωπός-Ερέτρια.
(3) Δεν καταβάλλονται οι συμφωνημένες με τις ΣΣΕ αμοιβές στα πληρώματα όλων των κατηγοριών. Ελάχιστες έως μηδαμινές είναι οι Εταιρίες που καταβάλλουν σωστή μισθοδοσία και δίνουν αντίγραφο στα πληρώματα. Τα κλιμάκια Ελέγχου του Υπουργείου θα πρέπει να ζητούν και να διαπιστώνουν ταύτιση στο αντίγραφο κατάθεσης μισθού στην Τράπεζα και στο αντίγραφο μισθοδοσίας. Τελευταία παρουσιάσθηκε το φαινόμενο να πλαστογραφείται η υπογραφή του Ναυτικού όταν πέσει «σύρμα» ότι έρχεται Κλιμάκιο. Άρα πρώτα από όλα το Κλιμάκιο πρέπει να λαμβάνει στην ταυτοπροσωπία και δείγμα υπογραφής κάθε Ναυτικού.
(4) Κυρίως σε μικρά λιμάνια παρουσιάζεται το φαινόμενο Λιμενικά Όργανα να μην βοηθούν/στηρίζουν/ενημερώνουν τον Ναυτικό σε οικονομικής φύσεως διαφορές με τους Πλοιοκτήτες, όπως προβλέπεται, απεναντίας τρομάζουν και εκφοβίζουν τον Ναυτικό ότι δεν θα βρει ποτέ εργασία και θα μπει στην μαύρη λίστα. Συχνό φαινόμενα είναι και η σχέση που δημιουργείται από την μακροχρόνια παραμονή Λιμενικού οργάνου στην ίδια Υπηρεσία, με τους τοπικούς Πλοιοκτήτες, όταν συγγενικά των Λιμενικών οργάνων εργάζονται σε επιχειρήσεις αυτών. Πως θα κάνουν σωστά τον έλεγχο;
(5) Πρέπει να δρομολογήσετε τις ενέργειες που απαιτούνται ώστε να δημιουργηθεί Σχολή κατωτέρων πληρωμάτων (κατάστρωμα, μηχανής, ξενοδοχειακό) όπου η επιτυχής αποφοίτηση θα είναι προϋπόθεση απόκτησης πτυχίου. Όσον αφορά τις θέσεις Προϊσταμένου στις διάφορες ειδικότητες κυρίως όμως στην θέση του Αρχιθαλαμηπόλου (έρχεται σε κλειστή επαφή με επιβάτες) θα πρέπει να αναβαθμιστούν οι απαιτούμενες γραμματικές γνώσεις σε επίπεδο Λυκείου.
(6) Αναβάθμιση του Εδεσματολογίου ( τελευταία έγινε το 1977). Να αφαιρεθούν προϊόντα που περιέχουν επιβλαβή για τον άνθρωπο ουσίες όπως το φοινικέλαιο. Καταφθάνουν καταγγελίες στο γραφείο μας ότι αρκετές Εταιρίες δεν προσέχουν την ποιότητα και την συντήρηση των πρώτων υλών με αποτέλεσμα να είναι συχνά τα φαινόμενα γαστρεντερίτιδας τα οποία δεν παίρνουν δημοσιότητα. Δεν εφοδιάζονται με τα προβλεπόμενα τα ψυγεία τις νυκτερινές ώρες για χρήση από τις βάρδιες.
(7) Δεν πρέπει να θιγούν τα ισχύοντα για τα όρια συνταξιοδότησης των Ναυτικών, λόγω της ιδιαιτερότητας του επαγγέλματος.
(8) Μέσα στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων σας πρέπει να μεριμνήσετε για τον όσο το δυνατόν γρηγορότερο υπολογισμό και έκδοση συντάξεων Ναυτικών. Υπάρχει μεγάλο πρόβλημα επιβίωσης.
(9) Θα πρέπει να γίνουν έλεγχοι από ομάδα «αδιάφθορων» κυρίως στην περιοχή του λιμένα Πειραιώς για μαύρη εργασία συνταξιούχων.
ΠΡΟΣΟΧΗ
Υπάρχει πρόβλημα όσον αφορά το απροειδοποίητο του ελέγχου καθόσον αρκετές ημέρες πριν ενημερώνονται οι «στόχοι» και προετοιμάζονται κατάλληλα.
(10) Στα Τουριστικά σκάφη που εκτελούν κρουαζιέρες σε Ελληνικά νησιά εργάζονται αλλοδαποί η (διαζ) συγγενείς των πλοιοκτητών χωρίς ουσιαστικά και τυπικά προσόντα.
(11) Πρέπει να υπογραφούν ΣΣΕ σε όλες τις κατηγορίες πλοίων. Ειδικά στα Ποντοπόρα έχει να ανανεωθεί από το 2010.
Είμαστε στην διάθεση σας για κάθε επιπλέον πληροφορία και για’ αυτό ζητάμε να μας προγραμματίσετε συνάντηση στο γραφείο σας.

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.